Fie că ne referim la roșie ca legumă sau ca fruct, nu este nicio îndoială că este un super-aliment care ar trebui mâncat cât mai des de majoritatea oamenilor. Specialiștii numesc roșia "aliment funcțional", adică un aliment care face mai mult decât să furnizeze nutrienți de bază. Ea previne boli cronice, dar oferă și alte beneficii pentru sănătate, ca urmare a fitochimicalelor cum ar fi licopenul. O roșie medie (aproximativ 123 grame) furnizează 22 de calorii, 0 grame de grăsimi, 5 grame de carbohidrați (dintre care 1 gram de fibre și 3 grame de zahăr) și 1 gram de proteine.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

foto interior si prima pagina: mongione, Shutterstock

Iată câteva beneficii ale roșiilor pentru organism:

Mențin pielea sănătoasă

Betacarotenul care este găsit și în morcovi, ajută la protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale soarelui. Licopenul din roșii face pielea mai puțin sensibilă la razele UV, acestea fiind una din cauzele principale ale apariției ridurilor.

De asemenea, colagenul, sistemul de sprijin al pielii, este dependent de vitamina C, un alt antioxidant care previne daunele cauzate de soare, poluare, care previne ridurile și îmbunătățește textura.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

5 lucruri care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta zilnica, daca vrei sa ai un stil de viata sanatos
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: