Iata factorii care iti influenteaza inevitabil somnul:


1. Stresul

Este factorul principal responsabil pentru insomnii si agitatie pe timpul noptii. Nelinistea afecteaza starea de spirit scazand calitatea somnului. Combate stresul prin cateva remedii simple, la indemana oricui. Seara, inainte de culcare este indicata o plimbare scurta, menita sa te relaxeze. Detaseaza-te total de factorii care genereaza stres si gandeste pozitiv. Apoi, relaxeaza-te cu o baie calda si limpezeste-ti mintea.

Cum sa dormi mai bine: ghid pentru cresterea calitatii somnului
Cand iti pregatesti patul, in loc sa aprinzi televizorul, asculta o muzica placuta. Va avea un efect pozitiv asupra gandurilor tale.

2. Ambianta din camera si temperatura

Atmosfera din camera ta este foarte importanta. Acorda atentie detaliilor care iti pot afecta odihna. Nu tine lumina aprinsa pana tarziu. Ochii tai se vor odihni mai repede la intuneric stimuland relaxarea corpului. Ai grija sa reglezi temperatura din incapere cu cateva ore inainte sa adormi. Cand este prea cald sau prea frig organismul va cauta sa se adapteze conditiilor din camera, afectand in mod negativ calitatea somnului. Aeriseste cu cateva ore inainte sa adormi, apoi lasa un geam deschis peste noapte.

3. Calitatea asternuturilor

Calitatea asternuturilor pe care dormi este de asemenea foarte importanta pentru somnul tau. Alege tesaturi placute la atingere din bumbac natural ori satin cu broderii. Asternuturile brodate, de o calitate superioara, te indeamna la un somn placut si reconfortant. Salteaua patului trebuie sa iti sustina spatele drept, dar totodata trebuie sa iti ofere si comoditate. Completeaza cu o perna pufoasa umpluta cu fibra naturala din bambus. Pe timpul verii poti sa inlocuiesti pilota cu un cearsaf subtire satinat. Desenele armonizeaza atmosfera, asadar poti sa inlocuiesti asternuturile simple cu unele imprimate.

Consumul moderat de bere fara alcool poate imbunatati calitatea somnului

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: