5 trucuri pentru un somn linistit

5 trucuri pentru un somn linistit

Ti s-a intamplat vreodata sa nu poti dormi desi esti extrem de obosita? Sau chiar daca ai dormit, sa te trezesti mai obosita decat erai? Somnul este esential pentru sanatatea organismului si trebuie sa ne asiguram ca in fiecare noapte ne odihnim suficient pentru buna functionare a corpului nostru.

Ti s-a intamplat vreodata sa nu poti dormi desi esti extrem de obosita? Sau chiar daca ai dormit, sa te trezesti mai obosita decat erai? Somnul este esential pentru sanatatea organismului si trebuie sa ne asiguram ca in fiecare noapte ne odihnim suficient pentru buna functionare a corpului nostru.

Iata cateva sfaturi pentru a te bucura de un somn linistit:

1. Schimba becurile din casa

Lumina puternica este unul dintre cei mai importanti factori care reduc senzatia de somn. Inlocuieste becurile din dormitorul tau cu unele mai slabe, de 45 de wati. Inainte de culcare, foloseste doar veioza pentru a iti odihni si relaxa ochii.

Sfat
: evita lampile cu halogen si becurile fluorescente deoarece au o lumina alba, mult prea stralucitoare.

2. Alege salteaua si perna perfecte

In timpul somnului, este important ca muschii corpului sa fie complet relaxati, iar capul, gatul si coloana vertebrala sa fie aliniate. Alege o saltea de calitate, care nu se deformeaza in timp si care are invelis antibacterian.

Daca dormi pe spate, alege o perna mica si subtire pentru a pastra gatul in pozitie normala. Daca dormi intr-o parte achizitioneaza-ti o perna cu o mica adancitura pentru a relaxa zona gatului. Persoanele care dorm pe burta au nevoie de o perna subtire pe care o pot aseza fie sub cap, fie sub abdomen pentru o pozitie corecta a corpului.

3. Renunta la vicii

Evita sa consumi cafea sau alte surse care dau energie organismului (ceai cofeinizat, bauturi energizante, apa minerala, ciocolata, ceai verde) dupa ora 17:00.

Mancarea grea sau condimentata poate provoca dureri abdominale sau crize gastrice. Alcoolul consumat seara cauzeaza reactii chimice in organism in timpul somnului si reusesc sa impiedice creierul sa se odihneasca indeajuns.

4. Depune efort fizic

Stilul de viata sedentar este nesanatos nu doar pentru corp, ci si pentru creierul nostru. Exercitiile fizice sporesc nivelul de endorfine, eliberand astfel organismul de stres. Cele mai potrivite momente pentru a iti lucra muschii corpului sunt dimineata (exercitii de inviorare) si seara (aerobic, fitness, jogging, mers pe bicicleta sau role).

Vizionare placuta


Kudika
14 Ianuarie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri