15 moduri simple de a ne respecta propriul corp

Miscarea si alimentatia sanatoasa este o chestiune de respect fata de propriul corp. Oferindu-i ce are nevoie ca sa ramana in forma, putem trai mai departe ani buni fericiti si sanatosi.

Ma numesc Florin Rosoga, sunt tata, sot si blogger de dezvoltare personala. Obisnuiesc sa scriu si vorbesc despre experientele mele de evolutie personala si ce am invatat din ele, astfel incat si altii sa poata beneficia de ele. Scriu pe blogul personal despre subiecte de dezvoltare personala si motivatie. Iar azi am scris despre un subiect care ma pasioneaza– 15 moduri simple de a ne respecta propriul corp:

Acum ceva ani buni aveam un inceput de obezitate, de care am scapat. Mi-am data seama atunci ca trebuie sa fac putna miscare. Asa ca am iesit intr-o zi, am alergat 300 de metri si gata.
Mi-am dat seama ca ceva nu era in regula. La varsta mea ar fi trebuit sa pot mai mult. Ca urmare am inceput sa ies periodic in parc si sa alerg. Apoi am mers si putin la inot, am alergat un cros, anul acesta un semimaraton, iar la anul unmaraton intreg.

Miscarea si alimentatia sanatoasa este o chestiune de respect fata de propriul corp. Oferindu-i ce are nevoie ca sa ramana in forma, putem trai mai departe ani buni fericiti si sanatosi.
Am adunat aici cateva idei simple despre cum ne putem mentine in forma:

1. Alearga. Practica jogging-ul de cateva ori pe saptamana. Pentru 20-30 de minute alege sa alergi usor. Daca nu poti zilnic, fa-o de 2-3 ori pe saptamana.

2. Atentie la ce mananci. Adopta o nutritie adecvata. Asta inseamna cat mai multe elemente naturale (legume, fructe, etc), apa si – in masura in care este posibil – majoritar vegetariana.

3. Bea apa. Stii sfatul cu cei 2 litri zilnic? E la fel de valabil si astazi.

4. Respecta numarul celor 3 mese zilnice si nu sari peste micul dejun. Pentru mai multe detalii despre cum sa alegi un regim alimentar sanatos si energizant iti recomand si cartea “Sanatate optima in 8 saptamani“, de Dr. Andrew Weil.

5. Inoata. Este una dintre cele mai bune forme de miscare si suplimentar dezvolta emotii pozitive.

6. Inscrie-te la un cros. E vorba de 5 kilometri. Chiar daca acum ti se poate imens, crede-ma dureaza doar 40-50 minute de alergat usor. Antreneaza-te pentru cros. Iesi si alearga zilnic 1 kilometru, iar dupa cateva zile mai adauga 500 de metri, apoi alti 500 s.a.m.d. In maxim 1 luna vei fi capabil sa alergi cei 5 kilometri. Aradeanul Ion Gheorghe, la 79 de ani ai sai alearga semimaratoane. A inceput sa se antreneze la 52 de ani.

7. Ia-ti o bicicleta si foloseste-o ca sa mergi la servici. Poti gasi biciclete bune la preturi acceptabile in multe magazine.


Kudika
31 Octombrie 2012
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri