Yoga, un sport al mintii si al trupului

Yoga, un sport al mintii si al trupului

Yoga reprezinta una dintre cele mai importante scoli ale filozofiei hindu. Aparuta in India, aceasta tehnica imbina desavarsirea fizica cu cea mentala si spirituala pentru a atinge obiectivul suprem, si anume o stare de liniste si de intelegere spirituala perfecta.

Yoga reprezinta una dintre cele mai importante scoli ale filozofiei hindu. Aparuta in India, aceasta tehnica imbina desavarsirea fizica cu cea mentala si spirituala pentru a atinge obiectivul suprem, si anume o stare de liniste si de intelegere spirituala perfecta.

Ramurile principale ale acestui curent sunt: Karma Yoga (poate fi practica de incepatori in orice perioada a zilei), Bhakti Yoga (poate fi realizata doar de catre persoanele care au un nivel avansat de practica), Raja Yoga si Jnana Yoga (acestea doua din urma pot fi practicate doar intr-o anumita perioada a zilei).

Care este scopul exercitiilor Yoga?

Prin efectuarea exercitiilor de Yoga nu doar ca ne lucram muschii, ci ne imbunatatim si starea de bine, scapam de stres si ne relaxam. Pentru ca toate acestea sa se poata intampla, este necesar ca in timpul sedintelor de Yoga sa ne concentram si, cel mai important, sa ne eliberam mintea si gandirea.

Exercitii pentru incepatori

Ai nevoie de o saltea si de o tinuta confortabila. Aseaza-te in genunchi si sprijina-te cu mainile, tinand spatele cat mai drept. Arcuieste usor spatele si lasa capul in jos, apoi revino in pozitia anterioara. Repeta acest exercitiu de cateva ori.

Ridica-te in picioare. Tine talpile picioarelor la cativa centimetri distanta, relaxeaza-ti corpul si stai cu spatele drept (umerii cat mai in spate). Ridica mainile lent deasupra capului, uneste-le si indoaie-ti corpul usor catre stanga apoi catre dreapta fara a misca picioarele. Elibereaza-ti mainile si coboara usor spatele pana cand ajungi cu mainile pe podea (sau pe picioare, daca nu esti foarte flexibila).

Din aceasta pozitie ridica-ti spatele usor pana cand este in unghi drept cu picioarele, apoi intinde din nou mainile (doar degetele, de data aceasta) pe podea. Intinde piciorul stang in spate pana cand genunchiul atinge salteaua. Asteapta cateva secunde si procedeaza la fel si cu piciorul drept.

Adu piciorul stang langa cel drept, ridica fundul si indreapta spatele. Din aceasta pozitie ridica-te pe varfuri, apoi revino cu picioarele langa maini, tine spatele drept, pune mainile in solduri si ridica-te pana cand ajungi in pozitie normala.

Vizionare placuta


Kudika
28 Iulie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri