Tulburarile de somn isi pun amprenta intr-un mod negativ asupra sanatatii si a calitatii odihnei din timpul noptii. Factori externi si interni afecteaza modul de gandire si slabesc sistemul imunitar provocand neplaceri oragnismului. Iata principalele cauze dar si remediile potrivite pentru cele mai intalnite problemelor de somn:

Insomnia

Reprezinta una dintre disfunctiile care perturba somnul si totodata capacitatea de concentrare. Este o problema comuna care in prezent afecteaza un numar foarte mare de persoane si ar trebui tratata cu seriozitate. Cauza principala o reprezinta stresul dar si anumite obiceiuri nesanatoase, deprinse de-a lungul anilor, cum ar fi: consumul bauturilor energizante, mesele bogate la orele tarzii ale noptii dar si sursele puternice de lumina.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Scapa de insomnie invatand sa iti disciplinezi stilul de viata. Seara consuma alimente sarace in grasimi, bea un ceai cald si pastreaza o atmosfera confortabila in camera. Aeriseste, schimba-ti periodic lenjeriile si nu mai pierde noptile. Nu in ultimul rand scapa de gandurile negative si incearca sa te concentrezi mai mult asupra sanatatii tale.

somnsursa foto: shutterstock.com

Depresia

Este o afectiune care a devenit tot mai frecventa in randul populatiei si cauzeaza o multime de neplaceri. Afecteaza starea de spirit, capacitatea de concentrare si implicit calitatea somnului. Netratata, depresia poate duce la probleme psihice serioase si anxietate. Pentru a vindeca aceasta neplacere trebuie in primul rand sa respecti orele de somn. De asemenea, plimbarile relaxante sau cateva exercitii efectuate inainte de somn detensioneaza starea de spirit.

Schimba lanjeriile simple cu unele imprimate, menite sa iti induca o stare de relaxare. Alege desene care te inspira si te ajuta sa visezi frumos. Iti recomandam asternuturi placute la atingere, din bumbac satinat din colectia Zucchi de la Mobexpert. Imprimeurile variate, vintage, florale sau picturale te vor purta intr-o lume de poveste.

Nervozitatea

Este o alta cauza responsabila pentru odihna ineficienta. Nervozitatea slabeste capacitatea de concentrare provocand irascibilitate si disconfort. Stresul, conflictele, dar si alimentatia necorespunzatoare amplifica starea de neliniste. Urmeaza un regim de viata sanatos si depaseste cu o atitudine temperata perioadele tensionate. Trateaza cu seriozitate importanta somnului si treptat, regaseste-ti echilibrul mental.

sursa foto prima pagina: shutterstock.com

Cum sa ai un stil de viata sanatos
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: