Top 8 pionieri ai sexului ca arta pe marele ecran

Top 8 pionieri ai sexului ca arta pe marele ecran
Kudika
6 Mai 2010

Exista o diferenta intre arta pe muchie de cutit moralist si pornografia propriu-zisa – dar oare mai recunoastem linia de demarcatie intr-o era a informatiei eliberate din lanturile controlului de orice fel? Valoarea socului a devenit, incet-incet, o tinta mobila in cursa pentru titulatura de “cineast”, direct proportionala cu numarul de cadre provocative dintr-un film. Valoare reala a unui film, judecand in acest sistem de referinta, depinde doar de disponibilitatea regizorului de a impinge granitele acceptabilului, si de susceptibilitatea criticilor, singurii calificati sa confere rangul de “arta” (“art-house”) productiilor chitite sa induca roseata in obrajii consumatorului. Desigur, tu, spectatorul, esti, la randul tau, singurul in masura sa iti faci o parere asupra notiunii de “arta”, asadar eu iti ofer aici o lista a auteur-ilor faimosi pentru nonconformismul lor, alaturi de cateva dintre operele lor cinematografice – ordinea fiind, ca de obicei, in ton cu preferintele mele – si te provoc sa te exprimi pe marginea lor. Sa intram impreuna in subconstientul tenebros al creatorilor de film fara pereche, fara perdea si fara sexploatare.

Realizat de Ioanina

3. Lars von Trier – Din momentul aparitiei epocale a “Antichrist”-ului in peisajul filmului mondial, fara-ndoiala marcata ca atare in viitoarele anale ale cinematografiei mondiale, nu mai putem perora pe subiectul sexului incorporat in cea de-a saptea arta fara sa pomenim scena care te ia cu asalt din primele minute ale acestui film. Explicitatea sexului dintre Willem Dafoe si Charlotte Gainsbourg este aplanata pe toate flancurile, de muzica (aria "Lascia ch'io pianga" extrasa din opera “Rinaldo” a lui Georg Friedrich Händel's) si imagine (alb-negru limpede, ralenti stilizat pana atinge efectul unei fotografii). Iar toata aceasta impreunare de arsenal cinematografic potent vrea sa mute accentul pe tragedia mortii care survine in tandem cu climaxul, si e cu atat mai tulburatoare in consecinta. Ca si restul scenelor de sex si de (auto)mutilare genitala, sexul din prolog nu este gratuit, ci serveste la inaintarea actiunii, sau, mai bine zis, la ingroparea ei in adancimile celui mai intunecat animalism uman – in sine, o directie incontestabila a filmului.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri