Setari Cookie-uri

Avantajele tranziției de la work from home la sistem hibrid

Potrivit statisticilor, angajații au nevoie în aceeași măsură de socializare și colaborare cu echipa, dar și de lucru individual. Iată cum poate fi de ajutor sistemul hibrid.

Modul în care angajații își desfășoară munca a avut numeroase schimbări în ultimii ani. În timpul pandemiei, majoritatea companiilor au adoptat sistemul „work from home”, urmând apoi să facă tranziția la sistemul hibrid.

Astfel, modul tradițional de lucru la birou este înlocuit treptat cu sisteme în care angajații lucrează și de acasă, dar și de la birou. Sistemul hibrid are numeroase avantaje, mai ales atunci când este implementat eficient. Iată care sunt aceste avantaje:

Posibilitatea de lucru în mod eficient, colaborativ și creativ cu echipa

Într-un sistem de lucru hibrid, angajații au mai multă flexibilitate în ceea ce privește locul de unde lucrează. Acest lucru îi poate ajuta să se concentreze mai bine și să își gestioneze mai eficient volumul de lucru. Astfel, ei pot lucra în echipă atunci când sunt la birou și pot rezolva proiectele individuale atunci când lucrează de acasă.

Citește și:

Sistemul hibrid este în special necesar pentru tinerii angajați, care consideră că au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână la birou. Potrivit unui sondaj efectuat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, 70% dintre angajații din Gen Z spun că biroul este important pentru socializare și colaborare cu echipa.

Delimitarea mai clară între viață personală și cea profesională

Munca doar de la birou îi poate face pe angajați să simtă că nu pot ține pasul cu viața personală. În același timp, munca exclusiv de acasă îi face pe angajați să se simtă izolați. Conform unui studiu efectuat de The Economic Times, 9 din 10 angajați consideră că sistemul hibrid îi ajută să găsească un echilibru între viața personală și cea profesională.

Citește și:

Cu alte cuvinte, atunci când angajații au posibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou, își pot organiza mai bine timpul. Această flexibilitate îi ajută pe angajați să își rezolve mai ușor probleme personale și să fie mai productivi în orele de muncă, chiar și atunci când lucrează de acasă.

Eficientizarea comunicării între departamente

Sistemul hibrid de lucru a creat și nevoia de a dezvolta noi modalități eficiente de comunicare între departamente. Astfel, echipele pot să colaboreze și se rezolve proiecte împreună, chiar și atunci când nu sunt în aceelasi loc. Există numeroase tool-uri digitale care ajută echipele să comunice, să împărtășească idei și să lucreze eficient împreună.

Citește și:

Dacă atunci când lucrează de acasă angajații au tendința de a rezolva proiecte individuale, atunci când sunt la birou crește nevoia de muncă în echipă. Astfel, angajații își doresc mai mult să socializeze, să lucreze în echipe și să dezvolte relații de prietenie cu colegii.

Acces la facilități și spații de lucru adaptate nevoilor angajaților

Angajații au nevoie de spații de lucru unde să poată lucra eficient și să aibă în același timp posibilitatea de a se concentra și de a se relaxa. Dacă acasă angajații își pot personaliza cu ușurință spațiul de lucru, la birou ei au nevoie de un spațiu care să fie de asemenea adaptat nevoilor lor.

Companiile trebuie să ofere birouri ultramoderne și versatile, cu spații creative și numeroase facilități. Pe lângă spațiile pentru întâlniri și ședințe, angajații au nevoie și de zone unde se pot relaxa și unde pot să socializeze cu alți colegi.

Citește și:

Așadar, tranziția de la „work from home” la sistem hibrid aduce numeroase avantaje, atât pentru angajați, cât și pentru companii. Sistemul hibrid răspunde nevoilor angajaților tineri de a socializa și a colabora cu echipa, în timp ce oferă flexibilitate și o mai bună gestionare a vieții personale și a celei profesionale.

Sursă foto: shutterstock


Kudika
30 Aprilie 2024
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


10 semne clare ca ești un micromanager și 10 soluții prin care poți renunța la aceste obiceiuri profesionale toxice

 Iată câteva indicii că ai putea fi un micromanager:

Control excesiv asupra detaliilor:

Ești preocupat în mod excesiv de fiecare detaliu mic... Kudika


JYSK susține sportul paralimpic din România în următorii 4 ani

JYSK și Comitetul Național Paralimpic Român au semnat un nou contract de sponsorizare pentru următorii 4 ani, prin care compania scandinavă va asigura finanțarea sportului... Kudika

Explorarea profundă a minții: Ghid pentru eliberarea de gândurile toxice și renașterea spirituală

Trăim într-o lume în continuă schimbare, plină de provocări și incertitudini. În acest context, mintea noastră devine adesea un teren fertil pentru dezvoltarea tiparelor de... Kudika


Maria Sârbu, astrolog: Ați fost concepute în pasiune și iubire, trăiți cât mai mult în aceste vibrații și fiți mici zeițe!

A reușit să se impună și pe piața franceză, cunoscută pentru elitismul ei. Începând din anul trecut, cărțile sale au devenit... Kudika


15 imagini
40 de citate și cugetări ale lui Franz Kafka: Mi-am petrecut viaţa, stăpânindu-mă, sfărâmând-o.

O viață în umbra fricii și a izolării

Kafka s-a născut într-o familie evreiască de limbă germană, într-o perioadă de mari transformări și tensiuni politice și... Kudika

Jucării inovatoare pentru copii, biodegradabile și fara substanțe chimice nocive

Brandul Oli&Carol este acum disponibil pe www.catenlunasinstele.ro! În calitate de distribuitori oficiali ai... Kudika