Advertorial O silueta perfecta si o viata sanatoasa cu cele mai bune practici, retete si diete de slabit !

Kudika
26 Noiembrie 2020

Orice dietă va pretinde că deține toate răspunsurile pentru a pierde cu succes toată greutatea pe care o dorești și a păstra silueta mult timp.

Unii susțin că secretul este să mănânci mai puțin și să faci mai mult sport, alții că eliminarea grăsimilor este singură cale de urmat, în timp ce alții prescriu tăierea carbohidraților. Deci, ce ar trebui să crezi? Care sunt cele mai bune practici, retete si diete de slabit?

Adevărul este că nu există o soluție „unică pentru toți” pentru pierderea permanentă în greutate sănătoasă. Ceea ce funcționează pentru o persoană poate să nu funcționeze pentru ține, deoarece corpurile noastre răspund diferit la diferite alimente, în funcție de genetică și de alți factori de sănătate. Pentru a găsi metoda de slăbit care este potrivită pentru tine, îți va lua probabil timp și vei avea nevoie de răbdare, angajament și experimente cu diferite alimente, rețete și diete.

În timp ce unii oameni răspund bine la numărarea caloriilor din farfurie sau a unor metode restrictive similare, alții răspund mai bine la mai multă mișcare pentru a slabi. În unele cazuri este mai bine să eviți pur și simplu mâncărurile prăjite sau să reduci carbohidrații rafinați pentru succes. Deci, nu te descuraja prea mult dacă o dietă care a funcționat pentru altcineva nu funcționează pentru ține. Și nu te speria dacă o dietă se dovedește prea restrictivă pentru a o putea respecta. În cele din urmă, o dietă este potrivită numai pentru tine, dacă este una cu care poți “coexistă” în timp.

Deși nu există o soluție ușoară pentru a pierde în greutate, există o mulțime de pași pe care îi poți urma pentru a dezvolta o relație mai sănătoasă cu mâncarea, pentru a reduce factorii declanșatori emoționali ai supraalimentării și pentru a obține o greutate sănătoasă.

Strategii populare de slăbit

1. Elimină caloriile

Unii experți consideră că gestionarea cu succes a greutății se reduce la o ecuație simplă: dacă mănânci mai puține calorii decât arzi, pierzi în greutate. Sună simplu, nu? Atunci de ce este atât de greu să slăbești?

Pierderea în greutate nu este un eveniment liniar în timp. Când reduci caloriile, poți să pierzi în greutate în primele câteva săptămâni, de exemplu, și apoi ceva se întâmplă. Mănânci același număr de calorii, dar slăbești mai puțin sau deloc. Acest lucru se datorează faptului că atunci când slăbești, pierzi apă și țesut slab, precum și grăsime, metabolismul tău încetinește, iar corpul tău se schimbă în alte moduri. Deci, pentru a continuă să scadă în greutate în fiecare săptămână, trebuie să continui să reduci caloriile.

O calorie nu este întotdeauna o calorie. Consumul a 100 de calorii de sirop bogat în fructoză, de exemplu, poate avea un efect diferit asupra corpului tău față de consumul a 100 de calorii de broccoli. Trucul pentru pierderea în greutate în mod constant este să renunți la alimentele care sunt pline de calorii, dar nu te satură și să le înlocuiești cu alimente care te satură fără a fi pline de calorii (cum ar fi legumele). Mulți dintre noi nu mâncăm întotdeauna pur și simplu pentru a satisface foamea. Apelăm la alimente pentru confort sau pentru ameliorarea stresului - ceea ce poate deraia rapid orice plan de slăbit.

2. Elimină carbohidrații

Un alt mod de dietă identifică problema că fiind nu una a consumului de prea multe calorii, ci mai degrabă modul în care corpul acumulează grăsimi după consumul de carbohidrați, în special rolul hormonului de insulină. Când mănânci, carbohidrații din alimente pătrund în fluxul sanguin sub formă de glucoză. Pentru a-ți menține nivelul zahărului din sânge sub control, corpul tău arde întotdeauna această glucoză înainte de a arde grăsimile din alimente. Dacă ai o dietă bogată în carbohidrați (o mulțime de paste, orez, pâine sau cartofi prăjiți, de exemplu), corpul tău eliberează insulină pentru a ajută la afluxul de glucoză în sânge. Pe lângă reglarea nivelului de zahăr din sânge, insulina face două lucruri: împiedică celulele grase să elibereze grăsimi pentru ca organismul să le ardă ca combustibil și creează mai multe celule grase pentru stocarea a tot ceea ce corpul nu poate arde. Rezultatul este că te îngrași și corpul tău necesită mai mult combustibil pentru a arde, așa că mănânci mai mult. Deoarece insulină arde doar carbohidrații, ai poftă de carbohidrați și astfel începe un ciclu vicios de consum de carbohidrați și de îngrășare. Pentru a pierde în greutate, raționamentul continuă, trebuie să întrerupi acest ciclu prin reducerea carbohidraților. Majoritatea dietelor cu conținut scăzut de carbohidrați recomandă înlocuirea carbohidraților cu proteine și grăsimi, care ar putea avea unele efecte negative pe termen lung asupra sănătății. Dacă încerci o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, te poți limita la consumul de carne slabă, pește și legume, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

3. Elimină grăsimea

Este un pilon al multor diete: nu mânca grăsime. Există o mulțime de gustări cu conținut scăzut de grăsimi, nu? Dar, în timp ce opțiunile noastre de alimente cu conținut scăzut de grăsimi au explodat, la fel și ratele de obezitate. Deci, de ce nu au funcționat dietele cu conținut scăzut de grăsimi pentru mai multe persoane?

Nu toate grăsimile sunt rele. Grăsimile sănătoase sau „bune” te pot ajuta să controlezi greutatea, starea de spirit și să lupți împotriva oboselii. Grăsimile nesaturate găsite în avocado, nuci, semințe, lapte de soia, tofu și pește gras te pot ajută să te saturi, în timp ce adaugi puțin ulei de măsline gustos pe o farfurie cu legume. Adesea facem compromisuri greșite. Mulți dintre noi facem greșeala de a schimbă grăsimile pentru caloriile și carbohidrați rafinați. În loc să mâncăm iaurt cu grăsime integrală, de exemplu, mâncăm versiuni cu conținut scăzut sau fără grăsimi, care sunt legate cu zahăr pentru a compensa pierderea gustului. Sau schimbăm slănina grasă pentru micul dejun cu o brioșă sau o gogoașă care provoacă creșteri rapide ale zahărului din sânge.

4. Urmează dietă mediteraneană

Dieta mediteraneană pune accentul pe consumul de grăsimi bune și carbohidrați buni, împreună cu cantități mari de fructe și legume proaspete, nuci, pește și ulei de măsline - și doar cantități modeste de carne și brânză. Cu toate acestea, dieta mediteraneană nu înseamnă doar mâncare. Activitatea fizică regulată este o componentă majoră. Indiferent de strategia de slăbit pe care o încerci, este important să rămâi motivat și să eviți capcanele obișnuite ale dietei, cum ar fi consumul emoțional.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri