Ar trebui să mai știi că trucurile pe care le găsești mai jos se aplică și în situațiile în care lenea se instalează când ești acasă.

Cum scapi de starea de lene

Sindromul de lene

sursa foto: shutterstock/by inesbazdar

Simptome ale sindromului de lene

  • Oboseală.
  • Dificultăți de concentrare.
  • Schimbări bruște de dispoziție.
  • Lipsă de energie.
  • Frică de eșesc.
  • Tulburări de somn.

Cum scapi de lene

1. Găsește pasiune în ceea ce faci. La locul de muncă, bineînțeles, că acolo îți dă târcoale lenea cel mai mult, nu?! Nu mai lăsa un salariu lunar să te țină prizonieră într-un loc care nu te ajută să evoluezi, care te indispune și care te face să simți că îți irosești viața. Transformă-ți pasiunea în job sau găsește un job care te inspiră și te motivează, care te face să te trezești cu drag.

2. Odihnește-te suficient. Știu că timpul trece repede, că doar o viață avem și că nu vrem să ne-o petrecem dormind, însă lipsa de energie s-ar putea să ne fure mai mult din timp și din viață decât somnul în sine. Dacă nu găsești și jumătate de oră pentru somnul de frumusețe, măcar cele opt ore de somn pe noapte să nu îți lipsească.

3. Organizează-ți mai bine timpul. Organizarea timpului la locul de muncă te scapă de stres, de griji și de lene. Când știi exact ce ai de făcut în ziua respectivă, nu vei mai trage de timp, nu vei mai amâna lucrurile, pentru că atunci când amâni lucrurile știi că de cele mai multe ori în timpul ăsta nu faci de fapt nimic, ci doar lenevești.

4. Fă pauze de la muncă. Lenea intervine atunci când nu faci nimic/te plictisești, dar și atunci când încerci să duci la bun sfârșit sarcină după sarcină, fără să te oprești. Stop! Nu degeaba sunt legale pauzele, au și ele rostul lor. Când simți că te-a luat lenea aia cruntă, ridică-te și ieși pe terasă, sau ieși la o scurtă plimbare în apropierea biroului. Ieși din încăperea în care te afli și fă ceva ce îți place și îți este la îndemână, ceva care te rupe de realitate (joacă-te pe telefon, urmărește câteva minute din serialul preferat sau un filmuleț interesant, răsfoiește o revistă sau o carte, etc.).

Remedii naturiste pentru sindromul de lene

5. Apa. Hidratarea menține toate celulele din corp active ajutându-te astfel să te simți mai puțin leneșă și obosită.

6. Cafeaua. Cafeaua este stimulent pentru creier, ajută la combaterea depresiei, crește nivelul de inteligență dobândită, ajută la menținerea concentrării, dar te și scapă de sindromul de lene. Bea o cafea la prima oră a dimineții și încearc-o pe a doua după prânz. Cafeaua nu este doar eficientă, ci este și extrem de delicioasă.

Remedii naturiste

sursa foto: shutterstock/by kmnphoto

7. Ceaiul verde. Ceaiul verde conține cofeină în cantități moderate și, în urma unor studii, s-a constatat că la persoanele care au consumat în mod constant ceai verde a crescut nivelul de energie care ar putea fi consumat pe parcursul a 24 de ore.

8. Sucul de lămâie. Fie că alegi să pui câteva picături de la o lămâie într-un pahar cu apă sau optezi pentru adevărata limonadă, sucul de lămăie are un efect calmant, alungă oboseala, amețeala, nervozitatea și, bineînțeles, starea de lene, oferind un impuls de energie.

9. Mierea. Mierea este o sursă rapidă și inepuizabilă de energie. Datorită vitaminelor, mineralelor, proteinelor şi flavonoizilor din compoziţie, polenul, mierea, propolisul şi lăptişorul de matcă înviorează organismul şi menţin mintea antrenată.

"Astăzi stăm de vorbă, mâine ne vom odihni, poimâine ne vom spăla și răspoimâine vom pleca, după ce vom mânca." [proverb]

sursa foto front page: shutterstock/ by stock-asso

Cum mă vindec de anexietate: remedii naturiste, suplimente, homeopatie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: