Setari Cookie-uri

Schimbarea furnizorului în energie vs. telefonie mobilă - asemănări și deosebiri

Subiectul portării numerelor de telefon a fost primit cu mult entuziasm pe piața de telecomunicații, când portabilitatea a devenit realitate.

Chiar și în prezent, lună de lună, o mulțime de români apelează la acest mecanism. Potrivit celor mai recente date, peste un milion de români au ales să-şi schimbe operatorul de telefonie în cursul anului 2021.

Mai exact, 1.050.900 de numere de telefon au trecut anul trecut de la un furnizor la altul. Dintre acestea, mai mult de 95% reprezintă numere de telefonie mobilă. Este un record absolut pentru ultimii 13 ani, de când există această posibilitate introdusă de ANCOM - Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Mai nou, românii pot schimba oricând doresc și furnizorii de energie electrică și gaze naturale. Similar, este vorba de schimbări de contracte, un proces simplu reglementat de stat - în acest caz ANRE - Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei. Sistemul este chiar mai simplu decât la telefonie mobilă, unde este necesară instalarea unei noi cartele SIM. Cei care trec la un alt furnizor de energie electrică sau / și gaze naturale nu schimbă nimic de ordin tehnic - contor sau orice legat de instalație. Pur si simplu, este o schimbare birocratică, adică doar de documente. Și mai avantajos este că transferul se poate face 100% online, fără hârtie consumată fizic de către client.

Citește și:

Tot procesul de contractare se face pe internet, pe website-ul noului furnizor. Acesta anunță de schimbare inclusiv administratorul de rețea și vechiul furnizor. Consumatorul nu trebuie să mai facă nimic, decât să plătească facturile în mod obișnuit. Nu există riscuri de niciun fel, nici de întreruperi, nici de taxare dublă a consumului în vreun interval de timp. Iată așadar încă o diferență între portabilitatea numerelor de telefonie și schimbarea furnizorului la curent electric sau / și gaze naturale: în cazul telefoniei, există un mic disconfort legat de întreruperi de moment, cât se face efectiv portarea, ceea ce nu se întâmplă în situația schimbării de furnizor de energie.

Cele două mecanisme se aseamănă la modul general prin simplitate și prin avantajele create pentru client: acesta din urmă nu mai este captiv la vreun furnizor, în niciun fel. Se poate semna simplu un contract electrica sau gaze naturale, rezultând costuri mai mici, în ideea în care se alege o ofertă mai bună din piață. Totuși, în cazul telefoniei, se schimbă de fapt rețeaua (deci schimbare de ordin tehnic), ceea ce nu se întâmplă la partea de energie.

Citește și:

De ce ai schimba de fapt furnizorul de curent electric sau / și gaze naturale? Pe lângă dorința de a avea un preț mai bun, deci facturi mai mici, poate fi vorba și de selectarea unui furnizor cu care comunicarea este mai simplă și care oferă instrumente moderne, digitale, pentru orice operațiune - inclusiv transmitere index consum și plată online facturi, prin contul de client pe o platformă dedicată. În ansamblu, este indicat să profiți de astfel de oportunități, mai ales că statul a creat aceste mecanisme în avantajul consumatorului.

.

Vizionare placuta


Kudika
2 Iunie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.