Setari Cookie-uri

4 strategii pentru a evita epuizarea la locul de muncă

Cazurile de suprasolicitare la locul de muncă sunt tot mai frecvente, însă cu strategii clare le poți evita. Descoperă cum, prin patru moduri cu rezultate sigure.

În ultima perioadă, cazurile de epuizare la locul de muncă sunt tot mai frecvente. Angajații nu reușesc să păstreze un echilibru între viața personală și cea profesională, iar consecințele se resimt la nivelul performanței și sănătății generale. Este important să existe implicare pentru locul de muncă, dar un job trebuie să ofere un mediu sănătos, care să nu afecteze starea de sănătate.

Dacă te-ai confruntat cu episoade de epuizare la locul de muncă, îți prezentăm patru strategii prin care le poți evita, astfel încât să te simți bine și în timpul programului de lucru, dar și după terminarea lui.

  1. Alege companii care pun siguranța și nevoile angajaților pe primul loc

Modul în care companiile își tratează angajații joacă un rol important în starea de bine pe termen lung. Odată ce în cultura internă există strategii clare despre siguranța și nevoile angajaților, atunci rezultatul este un mediu de lucru sănătos.

Citește și:

Cultura organizațională a fiecărei companii trebuie să se axeze pe conceptul de people centricity. Adică, nu mai vorbim despre manageri și relații în termeni standard, ci despre o viziune deschisă din partea echipelor manageriale la idei inovatoare care au drept scop bunăstarea angajaților. Companiile care se clădesc pe baza acestui concept, îți vor permite să te dezvolți profesional prin direcții sănătoase și organizate.

  1. Profită de pauze scurte periodic

Unul dintre cele mai întâlnite sfaturi pentru a evita suprasolicitarea ține de pauzele scurte, regulate, chiar și în perioade aglomerate.

Relaxarea și deconectarea sunt două aspecte esențiale pentru creșterea randamentului și eficienței angajaților. Astfel, companiile sunt datoare să le ofere salariaților oportunități de a lua pauze reale când aceștia sunt la birou. În cazul în care spațiile de birouri nu oferă locuri gândite pentru relaxare, poți opta pentru spații de coworking, amenajate într-un stil prietenos care te vor ajuta să lucrezi într-un mod mai relaxat, dar și productiv.

Citește și:

Conform unui sondaj realizat de Genesis Property, compania deținută de antreprenorul Liviu Tudor, 26% dintre angajați susțin că abordarea unui concept modern, care să îmbine lucrul cu viața urbană și care să ofere acces facil la spații de coworking, coliving și socializare, ar contribui la menținerea echilibrului dintre viața personală și cea profesională.

  1. Plimbare imediat după terminarea programului

În mod normal, odată ce ai terminat programul de muncă, te gândești ce trebuie să bifezi în viața personală. Este un lucru firesc, dar pe termen lung, te poate obosi și așa, ajungi la suprasolicitare.

În apropierea birourilor este important să existe spații verzi care să-i încurajeze pe angajați să își ia pauze. O soluție sănătoasă pentru deconectare, ar fi o plimbare în natură imediat după terminarea programului. Ajută la relaxare și la eliminarea stresului, dar și la o concentrare optimă pentru îndatoririle ulterioare.

Citește și:
  1. Stabilește o rutină pentru a evita suprasolicitarea

Factorii externi sunt extrem de importanți pentru diminuarea stresului la locul de muncă. Însă, trebuie să existe și o rutină pe care trebuie să o urmezi în evitarea suprasolicitării.

  • Dacă programul este unul flexibil, încearcă să lucrezi la anumite ore, atunci când simți că îți crește productivitatea;

  • Ia pauze de câte 10 minute după fiecare oră lucrată și după trei-patru ore, încearcă să ai minim jumătate de oră pauză;

  • Organizează sarcinile zilnice în funcție de complexitate - începe cu cele grele dimineața, iar cele ușoare spre sfârșitul programului;

  • Stai departe de telefon cât timp ai pauze și încearcă să faci activități de relaxare (meditație, yoga sau orice te solicită mai puțin).

    Citește și:

Prin câteva strategii eficiente, cum sunt și cele prezentate mai sus, poți să eviți suprasolicitarea de la locul de muncă și să ai un echilibru între viața profesională și cea personală.

Sursa foto: Shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
18 Aprilie 2023
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.