Cum poți crește eficiența și randamentul echipei de vânzări?

Cum poți crește eficiența și randamentul echipei de vânzări?

Dacă ești managerul unei echipe de vânzări, atunci acest articol îți este dedicat! Prea multe persoane nu realizează complexitatea acestui job și multiplele întâmplări neprevăzute care pot strica randamentul și eficiența oamenilor dintr-o astfel de echipă. Ce poți face tu pentru a le garanta succesul? Ei bine, echipa de vânzări va avea nevoie atât de inspirație și susținere, cât și de un cadru prielnic pentru reușită și cuantificarea efortului. Află din cele ce urmează cum le poți asigura toate acestea!

Tratează oamenii individual

Angajații tăi sunt mai mult decât o resursă și fiecare membru al echipei merită atenția ta. Întregul nu va funcționa la capacitate maximă dacă tu nu vei găsi cheia de comunicare sau condițiile potrivite pentru succes în cazul fiecărui membru al echipei. Ține cont de faptul că oamenii sunt diferiți, au nevoi diferite și pune accentul pe fiecare în parte. Schimbă relația cu fiecare membru în parte bazându-te personalitate, grad de motivare și aptitudini.

Fii un exemplu pentru angajați

Oamenii au nevoie și de exemple pentru a putea crește! Dacă le ceri mereu să-și planifice cu atenție activitatea sau să trimită rapoartele la timp, asigură-te că faci același lucru în relația cu ei. Dacă vrei să vezi o schimbare concretă în echipa ta, schimbarea trebuie să plece în primul rând de la tine.

Pune-le la dispoziție instrumentele necesare

Poate că ai cei mai buni oameni în echipă la momentul de față, dar fără instrumentele potrivite vor da mereu greș. Prin instrumente potrivite ne referim mai exact la un sistem CRM, cume este sistemul Pluriva CRM. Toate procedurile de lucru, procedurile interne, tehnicile de vânzare, de negociere sau de comunicare vor fi influențate de un CRM. Iată cum va beneficia echipa ta de pe urma integrării unui astfel de sistem:

  • Angajații tăi vor aduna mai ușor informațiile de calificare și vor desfășura mult mai rapid activități de prospectare;

  • Folosirea proceselor de calificare a potențialilor clienți și unificarea viziunii între echipele de business development, marketing și vânzări;

  • Gestionarea centralizată a conținutului. Știi deja că echipa ta folosește destul de multe materiale în procesul de educare a prospecților sau pentru calificarea oportunităților. Dar știi cât timp pierd angajații tăi pentru a localiza aceste materiale? Folosirea unui sistem CRM te va ajuta să centralizezi toate aceste materiale, astfel angajații tăi vor găsi aproape instant conținutul potrivit pentru fiecare categorie de clienți;

  • Centralizarea informațiilor. Un sistem CRM îți pune la dispoziție o platformă în care poți găsi în timp real majoritatea datelor analitice de vânzări, date care-ți vor ajuta reprezentanții în procesul de identificare a celor mai eficiente materiale de vânzare pentru fiecare etapă a procesului în parte. Astfel, echipa de marketing poate îmbunătăți programele de targetare, iar oamenii de vânzări vor obține date de marketing live, date care le vor face activitatea mai ușoară!

  • O metodă mai simplă de a oferi feedback și a colabora. Pentru a dezvolta vânzările dintr-o companie vei avea nevoie de sinergie între echipa de vânzări și cea de marketing. Îmbunătățirea constantă a proceselor de vânzare, va necesita sisteme de feedback încorporate. Lucrul cu un sistem CRM va eficientiza colaborarea între departamente și va transforma oferirea de feedback într-un proces la ordinea zilei.

Ține minte aceste trei principii de bază (tratarea oamenilor în mod individual, conducere prin exemplu și oferirea de instrumente potrivite) și echipa ta de vânzări îți va crește randamentul și eficiența pe zi ce trece. Decizia îți aparține!

Photo by Leon on Unsplash

Vizionare placuta


Kudika
16 Septembrie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri