Setari Cookie-uri

Revenirea la birou: la ce să fii atentă pentru un mediu de lucru sănătos

După perioadele de relaxare sau concediu, revenirea la job poate să aducă o serie de provocări. Află din articolul nostru cum să îți faci tranziția cât mai ușoară.

Mare parte din rezoluțiile pentru noul an 2024 au legătură cu viața profesională. Tocmai de aceea atenția noastră se poate îndrepta, la birou, spre mici schimbări de amenajare, pentru un confort suplimentar, sau spre zona activităților colective care să contribuie la o creștere a gradului de coeziune.

Indiferent dacă ai sau nu o funcție de conducere, sunt anumite activități în care inițiativa poate să vină din partea ta. Iată câteva direcții pentru un confort sporit și o eficiență crescută la locul de muncă.

Consumabile

Ai revenit după o pauză prelungită de sărbători și nu știi de unde să le iei și unde să le pui? Ei bine, cel mai probabil ar trebui să îți acorzi un timp pentru a organiza detaliile și a pune în ordine toate accesoriile pentru birou. Alege un loc în care să păstrezi toate elementele de birotică și papetărie, de la hartie pentru copiator și până la pachetele de capse.

Citește și:

Dacă observi că unele se termină, fă provizii, pentru a nu-ți întrerupe ritmul de muncă și asigură-te că sunt la îndemână și poți capsa, îndosaria sau semna și ștampila documente în cel mai eficient mod posibil.

Reorganizarea spațiului

Caracteristica spațiului de muncă este uneori neglijată când vine vorba de schimbări. Cu unele excepții însă, majoritatea birourilor pot susține cu brio mici modificări de mobilier, lumină sau design. Astfel de schimbări de regulă oferă o pată de culoare sau o perspectivă nouă și sunt binevenite, mai ales dacă activezi într-un domeniu cu taskuri repetitive.

Dacă lucrezi alături de mai multe persoane, puteți inversa birourile, pentru un confort vizual, dar și o spațiere \corectă. O plantă care să filtreze aerul, un aparat de cafea nou sau mai multe scaune pentru clienți pot fi alte idei inspirate.

Citește și:

Echilibrul între personal și profesional

Veșnica dilemă a echilibrului între viața personală și cea profesională a fost rezolvată, iar concluzia este clară: separarea celor două este vitală. Totuși, punerea în practică se dovedește ceva mai anevoioasă, mai ales când sarcinile și noutățile de la serviciu depășesc timpul fizic petrecut la birou. Un astfel de comportament se poate transforma rapid în burnout și te poți trezi complet fără resurse de energie.

Există câteva soluții simple, care să constituie un prim pas pentru separarea celor două. Totul începe în minte, unde trebuie să liniștești gândurile despre atribuțiile de serviciu atunci când nu ești la muncă. Pune preț pe timpul tău, nu prelua taskuri suplimentare fără remunerație sau alte beneficii, nu lăsa treburile pe ultima sută de metri și nu răspunde la telefon decât dacă este neapărat necesar.

Citește și:

Ai grijă ca anumite frustrări ce apar să fie rezolvate la job și să nu le duci cu tine acasă, unde să te descarci pe membri ai familiei. Echilibrul în această direcție îl vei găsi pe parcurs, important este să conștientizezi la timp cum îți este cel mai confortabil să procedezi în fiecare situație.

Deschiderea pentru propuneri

Indiferent de poziția pe care o ocupi în cadrul firmei, ar trebui să ai un cuvânt de spus în momentele cheie, când se iau decizii care te privesc direct. Poate că nu poți lua decizii administrative, dar atunci când se face planificarea, se stabilesc modurile de lucru sau se fac etape de brainstorming, exprimă-ți opinia elegant, dar cu o notă de fermitate, pentru a contribui direct la evoluția proiectelor.

Această deschidere trebuie să te caracterizeze și în sens invers: să primești obiectiv propunerile și să le analizezi cu interes, pentru că nu se știe niciodată ce oportunități ascund ideile. Atât timp cât ele sunt obiective și nu la nivel personal, pot contribui și la dezvoltarea ta, pentru un ritm de muncă mai eficient.

Citește și:

În final, revenirea la ritmul constant de la job, fie după sărbători, fie după o perioadă mai lungă, trebuie făcută cu cât mai multă ușurință și eficiență. Atunci când ai un mediu prielnic și comod în care să lucrezi, eficiența crește și rezultatele concrete nu întârzie să apară. Un mediu de lucru sănătos este dat de atenția la detaliile care fac diferența. Buna organizare, comunicarea și deschiderea - acestea sunt modalitățile potrivite pentru a trece de la relaxare pe termen lung la eficiență sporită când te întorci la job.

Sursa foto: Pixabay.com

Vizionare placuta


Kudika
23 Ianuarie 2024
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.