Setari Cookie-uri

Pinguinii lui Peca lipaie prin Control

Pierdusem din vedere piesa cand s-a jucat in cadrul Iarmaroc Fest-ului sambata trecuta – si, ca sa fiu sincera, localizarea scenei “Theatre” in sine m-a depasit – asadar n-aveam de gand sa repet scaparea si luni. Daca actorii s-au deplasat repejor din padurea festivalului in inima Capitalei, mai exact in Club Control si sub obladuirea teatrului UpStage, bucurestenii nu i-au lasat cu ochii-n soare, ci au raspuns chemarii si s-au destelenit din ziua lor de odihna ca sa-i primeasca inapoi cum se cuvine. Adica? Deschisi la zambet, cu aplauze si flori.

Realizat de Ioanina

Izbucnim in hohote mai ales la trimiterile ancorate in cotidianul nostru: religie, consumerism, benzi desenate, pe toate Peca le transfera in universul personajelor sale schimbandu-le polaritatea, exagerandu-le sau ironizandu-le importanta. Mai mult, isi presara dialogurile cu o doza bine gandita de axiome-surogat, care suna a zicale dar se dovedesc a fi doar copii fidele, fara miez, doar formula: “gandul rostit e pe jumatate uitat”. O analiza mai profunda, spre care Peca ne ghideaza din umbra, va scoate la iveala o puzderie de muscaturi ironice la adresa bisericutelor si “turmelor” de “pinguini” – in traducere libera, oameni – din societatea noastra. Insa mare parte din farmecul piesei sta tocmai in descoperirea acestei alegorii, si implicit a viziunii auctoriale, pe cont propriu...
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
27 Mai 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.