Setari Cookie-uri

Sexy in drag: top 10 travestiti in filme

Travestitul, ca personaj, nu este o noutate pe ecrane, iar practica in sine in niciun caz nu este noua sub soare, desi cei sau cele care poarta hainele sexului opus au de-a face cu intoleranta lumii “normale” si eticheta de paria. Sa ne rezumam insa la filme, pana nu se descatuseaza de tot in mine spiritul combativ de partea minoritatilor de orice fel: dupa anii ’60, cand strictetea cainilor de paza a moralitatii in cinematografie s-a evaporat, Hollywood-ul a inceput incet-incet sa inteleaga ca un trai petrecut in travesti este mai degraba un subiect realist si deseori dramatic, decat o sursa a comediei bufe. Ca atare, astazi avem parte de filme realizate in deplina cunostinta de cauza, filme care, facand dintr-un tabu al societatii un subiect cunoscut, comentat, ecranizat, reusesc sa tempereze furia ignorantilor fata de ceea ce ei considera a fi o “ciudatenie a naturii”.

Chiar si unele celebritati masculine se simt mai in siguranta sa isi etaleze preferintele pentru vestimentatia sexului frumos, in speranta ca mintile fan-club-ului lor si ale lumii intregi vor catadicsi astfel sa se destupe. Eddie Izzard, comedianul britanic care in utlimii ani si-a initiat “campania” de cucerire a Americii, nu numai ca apare in travesti la unele show-uri, ci si integreaza in actul sau de stand-up explicatia look-ului efeminat: "Sunt un travestit heterosexual, sau un lesbi masculin. Daca ar fi sa descriu cum ma percep eu pe mine in propria-mi minte, as spune ca sunt un baiat intreg plus o jumatate de fata.” Eddie, sau mai bine zis documentarul “Believe: The Eddie Izzard Story” lansat in America luna trecuta, mi-a dat ideea acestui top, al celor mai credibili travestiti gravati pe celuloid in ultimii ani.

Realizat de Ioanina

8. “Shakespeare in Love” (1998) – Inca din zorii secolului al XVI-lea, cand artele cunosteau o Renastere in Anglia care a continuat pe fundalul domniei lui Elisabeth I, teatrele au introdus personaje feminine pe scena, spre a fi jucate, insa, doar de barbati, care, prin lege, monopolizau pe-atunci dramaturgia. Shakespeare insusi, bardul din Stratford-Upon-Avon, a folosit barbati in travesti, insa filmul multiplu oscarizat la care ma voi referi aici si-a pus in minte dezvoltarea unei premise inverse. Este vorba de o femeie, Lady Viola, indragostita de piesele tanarului dramaturg, care se deghizeaza in barbat pentru a juca un rol intr-una dintre ele si ajunge sa se indragosteasca si de Shakespeara insusi pe parcurs. Desigur, ca orice comedie romantica pe target feminin care spera la o suma frumusica din bilete, piesa in chestiune nu este una obscura – nu ca s-ar putea afirma asta despre oricare dintre piesele lui Shakespeare – ci arhicunoscuta si delectabila tragedie “Romeo and Juliet”. Aceeasi ratiune mercantila face din povestea de dragoste dintre Viola si William o iscusita – desi trasa de par – oglindire a celei atemporal valabile dintre adolescentii din familii vrajmase.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
22 Aprilie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.